Вие играете като волнонаемния (и в момента безработен) моряк Джак Карвър. В един прекрасен слънчев ден срещате репортерката Валериа Кортез, която ви предлага невероятна сума кинти, за да я закарате на някакъв зачукан остров Кабату. Там тя се кани да "направи един репортаж". Бала пари, съблазнителната мадама, безплатна екскурзия до полинезийски остров - това са все неща, на които малцина биха могли да устоят. И морският вълк Джак със сигурност не е един от тях. Но в момента, в който пристигате на заветния остров, започва внезапна артилерийска атака по вашата лодка. Тя е разбита на парчета, мадамата изчезва, а вие се оказвате лице в лице с въоръжени до зъби злодеи. Разполагате само с пистолет и някакви базови умения, необходими за вашето оцеляване. С течение на играта с вас се свързва загадъчен човек от вражеския лагер, които ви разкрива още малко от историята във Far Cry (преди да замлъкне завинаги, естествено). Той ви предлага един нелек избор: да водите битка до край с наемниците или да обречете човечеството на коварна и зловеща участ. Разбира се, Джак поема по бойния път...
Нещата, които правят Far Cry уникална, са визията, реалното усещане за околна среда и плавния, нелинеен начин на игра. Всичко това е базирано върху специално разработената от Crytek графична машина, наречена простичко Cry Engine. Тя е меко казано впечатляваща. В енджина са вградени бъмп мапинг, статични и динамични светлини, и сенки, система за реалистична физика и балистика. И не на последно място - динамична музика. По думите на разработчиците, енджинът поддържа всеки софтуер и хардуер, който се намира в момента на пазара. Даже и процесора Аthlon 64! Тази част, която отговаря за визуализацията, поддържа OpenGL и DirectX 8 и 9 графика, както и рендерите на XBox, PS2 и GameCube. Системата за физика има съпорт за инверсна кинематика на героите, както и за много и случайно показвани техни анимации. Дори съществува отделна част, която изчислява единствено движението на облеклото и останалите "меки" неща в играта (листа по дърветата, вода и т.н.). Всичко, което ще видите, и с което ще се срещнете, е пресъздадено страхотно и изключително реалистично и като движение, и като визия - сгради и укрепления, хълмове, дървета, камъни, храсти, хора и животни... В играта може да счупите или преместите всичко, което бихте имали възможност и в реалния живот Терените са разработени по принципно нов метод и са огромни, разнообразни и много красиви. Според авторите островът, на който се развива демото, виртуално пресъздава над петдесет и четири квадратни километра! Екшънът във Far Cry ще протича по суша, въздух и вода. Е, както винаги огнестрелните оръжия някак си успяват да функционират и под водата - нещо, за което не съм сигурен дали е възможно в действителност... Обърнато е специално внимание на водните повърхности. Те отразяват околната среда, движат се плавно и естествено. Прозрачността и цветовете им са адски готини. Разбира се, като допълнение към целия този реализъм са включени и замъгляванията в далечина, както и добре симулираната мараня. Добавена е и смяна на ден с нощ, за да се добие по-пълна представа за време. Всичко това обаче сме виждали и в други игри. Аудиото във Far Cry е 5.1 с поддръжка на ЕАХ 2.0. Но и на моите две колони със съб буфер се усещаше плаваното преливане на звука между открити и закрити пространства, навлизането в джунгла и криенето в пясъчните дюни. Уникалната част на CryEngine е т.нар. Polybump. Това де факто представлява използване на много сложен модел (например на гад), който при необходимост се опростява в реално време. На практика това е много детайлен и красив лошко, чието показване и раздвижване обаче не натоварва компютъра до степен на нефункционалност. Разбира се, с пълната версия на играта ще върви и редакторът CryEDIT, с помощта на които всеки ентусиаст, ще може да направи от играта каквото си поиска...
|