First| Previous| Up| Next| Last
Prince of Persia: The Two Thrones
Front Cover Game Details Back Cover
Platform PlayStation 2
Genre Action; Fighting
Publisher Ubi Soft
Developer Ubi Soft
Release Date 30.11.2005 г.
Series Prince of Persia
Links Gamers On Games
Amazon US
Amazon UK
Personal Details
My Rating 0
Index 1230
Collection Status For Sale
Original Yes
Purchase Price 0,00 лв
Current Value 0,00 лв
Location G1
Completed No
Product Details
Format DVDV
Barcode 008888322825
Audience Rating Mature
Language Multi 6
Manufacturer ID G1
No. of Disks 1
Description
Третата игра от поредицата за Принца на Персия е един шедьовър (почти), с който достойно се затваря серията (почти). И историята (почти). Всичко започва няколко седмици след втория край на предишната игра – Дахака е нахакан, Кайлина, макар и с доста различен от предишната игра външен вид (тъп, плосък), е спасена и придружава принца до родния му Вавилон. Там идва първата неприятна изненада – Вавилон е под обсада от един стар познайник – Везира. Нобичайната си жизненост дължи на факта, че с края на Warrior Within Принца предотварати събитията от Sands Of Time. Два изстрела от катапулт и лодката е разбита, Кайлина пленена, а Принца е оставен с една джобна чекийка да спасява положението. Както обикновено.
Промените се набиват на очи от самото начало. Явно разработчиците са обърнали внимание на воплите на фенската общност и Двата Трона са идейно по-близо до първата игра от поредицата. Отново акцентът пада върху акробатиките, количеството схватки е редуцирано, но за сметка на това FFFS е запазена и разширена в сравнение с Warrior Within.
Графиката и левъл дизайнът са на страхотно развнище. Макар, че годинките и на Playstation-а, и на енджина си казват думата, играта изглежда повече от великолепно. Да, на моменти сече леко в откритите простанства, но дизайнерите компенсират това със страхотните гледки на горящия Вавилон. А гледките са запомнящи се – каналите, висящите градини, самата кула са прекрасни и... абе истински.
Звукът прави голяма крачка напред – тежкият рок е останал в миналото. Отново имаме ориенталски мотиви, комбинирани със забележителни китарни рифове. Всяко нещо издава звуци, капаните щракат зловещо, птичките чуруликат и така нататък. Озвучаването е брутално и безкомпромисно – всяка реплика е казана професионално, с емоция и настроение.
Геймплеят е брутален и изпълнен със завидно количество новости, а доста от страрите неща са пребалансирани. Най-важната добавка са "speed kill" убийсвата. По време на жизнерадостните скок-подскокчета се озовавате в близост зад гърба на противника. Тъй като Принца е принц на Персия, което си значи Арабия и е идеологически близо до Турция, на всички ни е ясно, че на нещастния гард, ще му се случи инцидент изотзадзе. С един мощен скок му скачате и започва една кът сцена, която показва как го онождате. От време на време при замах на принца с 20 сантимеровия му кинжал той заблестява и имате около половин секунда да натиснете бутона за удар. Резултатът – още едно успешно проникване в тялото на опонента. По-здравите изискват до 5 наръгвания. Тази система позволява по-агресивно разхождане из нивата – докато тичаш по стената, стигаш до една дъска, която позволява диагонално скачане и се нахвърляш на нищо неподозиращия гард. Възможни са също така и двойни убийства – от време на време гардовете са скупчени за по-голямо удобство и ги редуваш – ту единия, ту другия, с много ефектни подскоци между тях. Голяма част от противниците позволяват да бъдат изнесени с краката напред с тази механика. Което е добре, защото Принца вече няма суровата ударна мощ от Warrior Within. Главното оръжие все пак е Кинжалът на Времето, който както и да го гледаш, си е кинжал. Битките с повече от двама противници са продължителни и изискват изпълнения на доста комбота. Надбягванията с колесници из Вавилон са забавни и внасят необходимото разнообразие в играта.
И стигаме до Тъмния Принц – мрачното, цинично, нахакано, самовлюбено и страдащо от болни амбиции и мания за величие алтер-его на Принца. Абсолютен катил и веселяк. Роден от пясъците на времето, той използва всеки удобен момент, за да вземе контрола над общото тяло. Играта с него е коренно различна – от него струи агресия и мощ. С 1-2 удара на веригата закачена на ръката му избива по няколко противника. Комботата му са малко по-трудни за изпълнение, но зрелищни и брутални. Недостатъкът при игра с него е бързо намаляващото му здраве, което се напълва всеки път, когато вземе пясък.
Трудноста е завишена неимоверно спрямо предишните части – сейвовете са на майната си, а чекпойнтите ги чакаш както цикъла на гаджето, когато закъснява с две седмици. Свиква се де. Босовете са (не)приятно трудни, оригинални и всеки от тях се пребива по различен начин.
Диалозите, които Путьото на Персия и Тъмния принц водят помежду си, са уникални – можеш да се счупиш от смях на някои техни реплики. Докато Светлия манаф не реши да разсъждава за доблест, дълг, воинска чест и прочее лайна.
Фара също е намерила място в тази игра. Поднася ни се в една нова, амазонска визия, която... ами просто не й пасва. Добрата новина е, че участието й се изчерпва само в кът сцените. Не знам дали съм единствен, но още сънувам кошмари от битката в асансьора, когато тъпачката беше в центъра и умираше с много неприятна лекота. При положение, че и в двете предишни игри женските персонажи бяха адски добри попадения, не разбирам как от Уби са успели да окепазят и Кайлина, и Фара.
Финалът от своя страна е най-голямото разочарование в цялата игра и собственоръчно сваля една единица от оценката на играта.

И малко помощ:

На последната битка във втората фаза стой в центъра и го остави да те млати, преди да се затичаш към пилоните – неговите огнени кълба взимат в пъти по малко от скалите.
Като цяло блокът е неефекитивен в тази игра – не може да се сравнява с непробиваемата стена от предишните части – по-добре прескачай противниците и се движи непрестанно.
Винаги се бий с две оръжия. Камата просто не нанася това поражение, което ти трябва.